› Motoryzacja
12:21 / 19.11.2019

Nowy Mitsubishi ASX – przeżyj emocje, które zostaną z Tobą na długo!

Nowy Mitsubishi ASX – przeżyj emocje, które zostaną z Tobą na długo!

Takiej premiery chyba nikt się nie spodziewał. Salon Mitsubishi Kalisz – od progu otulają gości poruszające japońskie dźwięki. Na wejściu widoczne są charakterystyczne dla kraju Kwitnącej Wiśni, lampiony i napisy. Goście na przywitanie odbierają swoje ciastko z wróżbą. W powietrzu unosi się zapach aromatycznej zielonej herbaty a sushi Master serwuje już najsmaczniejsze kawałki nigiri i futo-maki. I tylko posągowy zarys samochodu pod czerwoną płachtą na środku, zdradza zamiar piątkowego wieczoru. Właściciele salonu Auto Centrum Lis przenoszą nas wprost do Japonii.

 

R E K L A M A25% dziecimocy MSRT1

Atmosfera piątkowego wieczoru udzieliła się również ambasadorom marki Auto Centrum Lis – zespołowi PECTUS. W ten dzień muzycy wraz z gośćmi korzystali z przygotowanych atrakcji. Podczas warsztatów kaligrafii panowie malowali nazwę zespołu w języku japońskim. Skorzystali także z porad i masażu karku w wykonaniu fizjoterapeutek ze studio Yasumi Kalisz. Najmłodszy z braci, Maciej próbował swoich sił w przygotowaniu wegetariańskiego sushi a lider zespołu, Tomasz wybrał się na jazdę testową wraz z gośćmi najnowszymi modelami Mitsubishi. Jednak najważniejszą rolą zespołu tego wieczoru było przedstawienie i zapoznanie gości z nowym modelem, kultowego już miejskiego suv-a ASX. Od rozpoczęcia współpracy z firmą Auto Centrum Lis, muzycy poruszali się na co dzień modelem Outlander a w ostatni piątek do ich floty dołączył najnowszy ASX.

Zmodyfikowany ASX to najnowsza propozycja koncernu z Dalekiego Wschodu z trzema diamentami na masce.

ASX – kompaktowy SUV produkowany od 10 lat to jedno z najlepiej sprzedających się aut koncernu z kraju Kwitnącej Wiśni. Jak podaje portal moto.pl, od początku produkcji w Europie nabywców znalazło ponad 330 tysięcy tych pojazdów. Również w Polsce ASX cieszy się zasłużonym zainteresowaniem. W latach 2010 – 2019 na polskie drogi wyjechało ponad 20 tysięcy kompaktowych SUV-ów Mitsubishi.

Co przekonuje nabywców? Między innymi silnik – oszczędny i niezawodny. Co prawda w nowym ASX pracuje nowa jednostka ale filozofia marki pozostała ta sama. Nowy model został wyposażony w wolnossący silnik o pojemności 2 litrów i mocy 150 KM, o 33 KM silniejszy od poprzednika. Może współpracować z doskonałą, 5-stopniową przekładnią manualną lub również chwalonym 6-stopniowym automatem CVT wykorzystywanym m.in. w Eclipse Cross.

Użytkownicy doceniają też użytkowe i terenowe walory ASX. W zasadzie bez zmian pozostały wymiary auta – 4365 mm długości (o 70mm więcej od poprzednika), 1770 szerokości i 1640 wysokości. Bagażnik ma 419 dm3 pojemności a po złożeniu tylnej kanapy wartość ta wzrasta do ponad 1200 litrów.

Spory, 19-centymetrowy prześwit oraz wytrzymałe nadwozie gwarantują, że ASX-em można bez obaw forsować nawet trudniejsze bezdroża. Doskonałe off-roadowe możliwości gwarantuje napęd 4X4 sprzężony z bezstopniową przekładnią CVT. 

Warto zwrócić uwagę na nowe, lepsze materiały odświeżonego wnętrza ASX. Nowością jest również SDA – nowy system multimedialny z 8-calowym wyświetlaczem, który można obsługiwać dotykiem lub poleceniami głosowymi a bezpieczeństwa podróżujących najnowszym suv-em Mitsubishi strzeże cały zestaw systemów.

Piątkowy wieczór to nie tylko premiera najnowszego model ASX, to również debiut użytecznego i komfortowego modelu L200.

Ten japoński pick-up zadebiutował 41 lat temu, w 1978 roku. Choć stworzony przede wszystkim do ciężkiej pracy, przypadł do gustu również, a może przede wszystkim tym, którzy doceniają jakość. Stał się wręcz synonimem jakości i użyteczności. Zdolny do przewożenia ładunków o masie do 1 tony i długości, w zależności od wersji od  1,5 do 1,8 metra. Może też ciągnąć przyczepy o masie do 3 ton. A to dzięki nowej jednostce wysokoprężnej o pojemności 2,3 litra, mocy 150 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Istotnym elementem determinującym jakość i niezawodność auta jest konstrukcja podwozia i zawieszenia. Nadwozie L200 zabudowane jest na ramie, zawieszenie przednie – niezależne z wahaczami i sprężynami śrubowymi a tylne tworzy sztywny most z resorami piórowymi. Nowe Mitsubishi L200  zyskało nowy (choć testowany od prawie 40 lat) napęd na cztery koła, czyli Super-Select 4WD-II. W zależności od rodzaju nawierzchni oferuje kilka trybów jazdy. Na szutrach doskonale spisuje się Gravel, na błocie i śniegu – Mud/Snow na piasku – Sand a do jazdy w najtrudniejszym terenie wykorzystywany jest Off Road. Przełączania pomiędzy poszczególnymi trybami jazdy można dokonywać podczas jazdy, nawet do prędkości 100 km/h.

W swojej klasie L200 jest pewnego rodzaju wyjątkiem. Wynika to z faktu, że został wyposażony w systemy bezpieczeństwa raczej rzadko widywane u konkurentów. To między innymi system Multi-Around Monitor umożliwiający obserwację terenu wokół auta i łatwiejsze manewrowanie.

Pojazd wyposażono również w system łagodzący skutki kolizji oraz system umożliwiający dohamowanie pojazdu w sytuacjach awaryjnych. Zupełną nowością jest natomiast system zapobiegający wjechaniu w przeszkodę przy zbyt gwałtownym ruszeniu z miejsca. Ma to być zabezpieczenie na wypadek pomylenia pedałów, co pewnie się zdarza.

Kaliska premiera obu modeli miała miejsce w piątek, 15 listopada, w salonie firmy Auto Centrum Lis przy ul. Łódzkiej, dealera marek Mitsubishi, Hyundai, Renault, Dacia, Ford oraz Volvo. Integralną częścią kaliskiej premiery było autorskie spotkanie z zespołem Pectus w Galerii Amber oraz Galerii Ostrovia z okazji wydania nowej płyty grupy „Kobiety/Wojciech Młynarski”. Zespół w Kaliszu gościł aż trzy dni podczas, których odbył się także nagrania z jazd testowych oraz sesja zdjęciowa z modelami Mitsubishi. Efekty pracy z tych dni można będzie już wkrótce zobaczyć na profilu facebookowym Mitsubishi Kalisz Auto Centrum Lis.

0
0
oceń tekst 0 głosów 0%

Zdjęcia ilość zdjęć 20